Magic Soap & Natural Boost  

2013-06-11 ★ 13:51:00
Två till av de sex produkter jag fick med i min GlossyBox den här månaden!
 
 
Organic Citrus Castile Liquid Soap från Dr. Bronner's Magic Soaps, originalförpackning kostar 99kr/236ml.
GlossyBox beskrivning: "150 år av tvåltillverkning står bakom en av marknadens finaste ekologiska & Fair Trade-märkta tvålar för kropp och ansikte! Med kokosnöts-, oliv-, jojoba- och hampaolja samt essentiella oljor."
Min upplevelse: Jag var ganska skeptiskt till den här produkten då det är tvål vilket ofta brukar vara uttorkande - inte direkt vad man vill ha, speciellt inte på sommaren med den starka solen och stekande värmen! Produkten överraskade mig dock positivt; självklart var den inte lika mjukgörande och återfuktande som en bodylotion (vilket den inte lovar), men huden blev inte alls så torr som jag trodde den skulle bli. Och doften sen ...! Det luktade apelsin i hela duschen haha, och doften sitter kvar ett bra tag på huden. Tummen upp!
❤ ❤ ❤ ❤
 
 
Natural Boost Grapefrukt från Femme.
GlossyBox beskrivning: Den här burken med läsk/energidryck fick man med som en bonussak, så den fanns inte med på infokortet. Såhär står det dock på baksidan av burken: "En 100 % naturlig dryck speciellt framtagen för stunder av ökad mental och fysisk ansträngning. Femme ökar din prestationsförmåga, ditt fokus och ger dig en uppiggande boost i din vardag."
Min upplevelse: Yuck! Drickan smakade beskt på grund av grapefrukten, och är man inte ett fan av det sedan innan rekommenderar jag verkligen inte den här läsken. Jag kände dock av koffeinet (32mg/100ml) då jag inte kunde sova på flera timmar efteråt... Men nej, riktigt äcklig smak så det är definitivt inget jag kommer att köpa själv!
❤ ❤ ❤ ❤

Kommentarer
Ellen
2013-06-13 ★ 20:05:31
(http://lilomilo.blogg.se)

Cool burk iaf! ;)

Svar: Ja, designen är faktiskt tilltalande! :D
Rebecka C


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0