Tutorial: winged eyeliner  

2013-06-30 ★ 14:13:00
 
Jag har grundat ögonlocken med concealer, primer (E.L.F.) och en microshadow i färgen Muffin (MakeUp Store).
 
Måla ett jämnt, inte för tjockt, eyelinerstreck utmed den övre fransraden. Fyll i alla glipor mellan fransarna och linern.
 
 
 
Rita ett streck rakt ut från den yttre ögonvrån. Detta kommer att vara den nedre linjen på din eyelinervinge. Glöm inte att rita på det andra ögat också, så att det blir symmetriskt - det kan bli svårt att få det snyggt senare.

Bind ihop spetsen med vingen med fransradens linerstreck.
 
 
Fyll i de tomma fält som finns, spetsa till spetsen och om du vill, gör linern tjockare. Se till att det är jämnt och symmetriskt tillsammans med det andra ögat.
 
Böj ögonfransarna och dra på ett par lager mascara. Klart!
 

Kommentarer
- Isabella Huynh
2013-06-30 ★ 14:15:49
(http://behuy.blogg.se)

snyggt :)

Sofia
2013-06-30 ★ 16:53:04
(http://byfia.com)

snyggt!


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0