Min kamera  

2013-04-23 ★ 22:46:58
 
 
Jag fick min systemkamera Nikon D3000 i december 2011 (sjukt att jag haft den mer än ett år redan!) och betalade hälften själv. Har dessutom för mig att den var på rea, så det var ett bra pris.
 
Jag är nöjd med min kamera, och tycker att den funkar jättebra till nybörjare. Om något år, när jag skrapat ihop pengar, kommer jag dock antagligen köpa en ny, annan modell, då den här saknar vissa saker. Något som hade höjt betyget på kameran rejält är utvinklingsbar skärm och filmläge, men för 6000 kronor kan man inte ha alltför höga krav. Jag tycker absolut om min kamera och den duger som sagt. Inställningarna funkar perfekt och finns många valmöjligheter, bland annat inbyggda filter!
 
När jag fotar använder jag objektivet som följde med (ej det på bilden!!) som går på 18-105 mm. Använder också tre olika blixtdiffusorer (vit, blå, orange) och självutlösare, båda köpta på Clas Ohlson för under 100kr/st.

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0