Resor jag gjort - del 2 (av 3)  

2013-07-03 ★ 18:15:00
 
Japan var en helt magisk upplevelse! Vi var där julen '08 och hela staden (vi var i Tokyo) var upplyst. Julhälsningar på höga skyskrapor, fyrverkerier över himlen ... väldigt häftigt och fint! Folket var också helt underbart, väldigt artiga och trevliga, även om de inte förstod särskilt mycket engelska försökte de ändå hjälpa om man frågade om något. Många tittade dock, jag var superljusblond (min naturliga hårfärg!), 11 år - och längre än alla vuxna män! Haha, folk glodde verkligen ...
 
Ett sjukt häftigt land med mycket shopping och sevärdheter, rekommenderar verkligen att man åker dit!
 
 
När vi var i Brasilien, var vi vid Amazonasfloden, bodde i små flytande trähus, åkte på alligatorsafari, fiskade pirayor m.m. Tyvärr minns jag inte den här resan särskilt mycket - jag var bara 5 år gammal - utan har bara få enstaka minnen. Jag minns att när jag var den enda i båten som fick en köttätande piraya på kroken (pro) och att jag senare på kvällen inte ville äta den till middag eftersom jag var rädd att råka svälja tänder (som isåfall skulle suttit i ... köttet? Wtf?!). Jag minns när jag klappade en alligatorunge på magen. Det var några tjejer, ca 23 år gamla, med oss på resan och de frågade mina föräldrar om jag verkligen skulle med då jag "var så liten" och ändå inte skulle våga eller förstå något. Sen var det de som skrek när guiden kom med alligatorn och lät folk klappa, haha!
 
Har ni varit i Japan, eller Brasilien kanske? Berätta!

Bilderna i detta inlägg kommer från We♥It.

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0