Tutorial: Smokey eye  

2013-07-06 ★ 09:15:00
 
Jag har grundat ögonlocken med concealer och primer.
Använd en vinklad borste och lägg en linje med brun ögonskugga (jag använder microshadow 'Kakaw' från Make Up Store).
Rita sen en liten vinge, och ett streck i globlinjen. Det behöver inte vara jämnt då du ändå ska sudda i nästa steg!
Ta upp en liten mängd brun färg på en rund, mjuk borste och sudda. Börja i yttre ögonvrån, ner mot fransraden, yttre ögonvrån igen, och upp i globlinjen. Lägg till mer skugga om det behövs - det ska vara som mörkast i yttre ögonvrån, och som ljusast precis under ögonbrynet och på ögonlocken.
Måla eyeliner utmed den övre fransraden, böj ögonfransarna och lägg på ett par lager mascara. Volym och längd är nyckelorden!
 
 
ps! Den här sotningen kan självklart göras med vilken färg som helst - men brunt är diskret och passar till vardags! För mer dramatik, välj svart, för mer sommar, väl rosa, lila eller grönt!
 
 Photoshopfransar är kul

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0