Flykten från Alcatraz  

2013-06-21 ★ 08:04:00
Igår såg jag filmen Flykten från Alcatraz, och den var helt okej! Den handlar om, well, en flykt från Alcatraz. För ca 50 år sedan lyckades tre fångar fly från det fängelse i USA man "inte kunde fly från", och man följer helt enkelt dem i filmen!
Jag har själv varit på Alcatraz på riktigt, och det var riktigt coolt att se en film inspelad där. När jag var där fick man en guidad tur där inspelade riktiga Alcatraz-fångar och -fångvaktare berättade om livet där, och man fick också höra om den stora rymningen. De hade verkligen gjort filmen så mycket efter det man tror hände, så det var grymt bra!
Trots att filmen var nästan 2 timmar lång kändes den kort, så den är helt klart sevärd!
 
Filmen får 3½ äppelpajer av fem.
 

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0