Resor jag gjort - del 1 (av 3)  

2013-06-30 ★ 17:15:00
Något som kanske inte alla av er vet, är att jag tillsammans med min familj reser väldigt mycket. Jag har till och med tappat räkningen över hur många länder jag varit i, men det är strax över 23-24 om jag minns rätt!
Tänkte ta några (3) inlägg till att berätta om sex olika resor jag gjort, tänkte att det kunde vara kul att få höra om, och kanske ge er inspiration? :)
 
Vi börjar med ... Arizona, USA, Nordamerika och Singapore, Singapore, Asien.
 


 
Minns inte riktigt vilket år vi var i Arizona haha, men det var kanske runt 2005-2008? Verkligen ingen aning hahah. Himla otacksamt, jag vet, menmen. Vi var i alla fall där tack vare en väns bröllop, och måste säga att det är en helt fantastisk stat! Öken, öken, öken, stad, öken, sten, öken, Grand Canyon, öken, grönt, stad, öken. Typ. Vi var mestadels i staden Phoenix, men reste till bland annat Grand Canyon som ni ser på den andra bilden. Riktigt ballt, och jag rekommenderar verkligen er att åka dit om ni har möjlighet!! Kolla årstiderna bara, ni vill inte vara där på sommaren med de temperaturerna ... Galet varmt!
En så vacker plats, hade gärna åkt dit igen!
 
 
Ännu vackrare än Arizona, men som stad (eller land), är Singapore! Ett väldigt väldigt litet land på ynka 693km² (enligt Wikipedia). Landet är väldigt rent tack vare alla galna lagar som finns där, till exempel att man inte får tugga tuggummi, röka, mata fåglar eller låta bli att spola på offentliga toaletter. Bryter man mot något av detta får man dryga böter! Jag vet att det låter som ett skämt, men det är faktiskt helt sant!
Trots att staden, landet, är litet, har den extremt mycket att bjuda på. God mat, roliga turistattraktioner och som ni ser på bilden, magiska saker att se. Och det bästa av allt är att de pratar engelska, till skillnad från resten av Asien haha!
 
Alla bilder i inlägget är från We♥It.

Kommentarer
Evelina
2013-06-30 ★ 21:05:25
(http://imevelina.webblogg.se/)

Wow vad många länder! Och fin blogg btw :D


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0