Vad är GlossyBox? Och är det värt pengarna?  

2013-06-17 ★ 11:41:00
Jag har fått ett par frågor i bloggen om vad detta magiska ting kallat GlossyBox är, som jag får hemskickat med jämna mellanrum. Skönhetsprodukter ända fram till dörren? Jajamän!
 
 
GlossyBox är, enligt deras egen hemsida, "GlossyBox är en omtalad prenumeration där du får hem en lyxig box med fem skönhetsprodukter varje månad. Den låter dig testa nya produkter och nya varumärken och förhoppningsvis hitta nya favoritprodukter! Det är ett kul sätt att vidga sina vyer i skönhetsvärlden och inte minst lite vardagslyx!", och jag måste hålla med. Det känns rätt lyxigt att få hem en snygg, rosa låda med sidenband och silkespapper hem, fylld med skönhetsprodukter som är så grymt kul att testa!
 
 
Jag fick min GlossyBox-presentation i present, så för mig är ju det här gratis och eh, tja, det är grymt värt. En månad kostar 139:-, tre månader 417:-, sex månader (som jag har) 699:- och ett år 1 299:-. Jag tycker att det är ett helt acceptabelt pris - inte alltför sällan får man ju till och med originalstorlek på produkterna! När min prenumeration efter augusti, tror jag faktiskt att jag kommer att fortsätta min prenumeration.
 
 
Vad gör man då? Finns det ingen hake?
 
Förutom pengarna då, så finns det en grej till att göra. Jag vet dock inte om det är obligatoriskt, menmen. Det är att man recenserar produkterna man får! På GlossyBox-hemsidan kan man efter ca 1-2 veckor efter boxens utskick klicka sig in till några formulär med enkla frågor. Oftast är det bara svar där man ska fylla i hur nöjd man är med design, konsistens, doft, effekt etc på en skala 1-10. Inget ansträngande alltså!
Dessutom får man poäng, så kallade GlossyDots, varje gång man recenserar en produkt. När man sedan samlat ihop tillräckligt många dots får man en extra månads GlossyBox!  Tror att det tar fyra eller fem månader för att få tillräckligt många dots för en box.
 
 
Har ni några frågor så kommentera! 

Kommentarer
Angelica
2013-06-17 ★ 13:46:44
(http://lovebyagge.blogg.se)

Det där verkar ju grymt bra! Men man slipper väl telefonsamtal där de ska tacka för att man recenserat och försöker tvinga på en fler produkter. För sånt hatar jag! Haha. Men om jag slipper det så ska jag verkligen testa på det här! :)

Svar: Ja det gör man! Du får ett litet meddelande på hemsidan efter varje formulär typ "Tack för att du svarade!" Och mailen man faktiskt får är inte alls särskilt jobbiga - typ, extra rabattkoder och kuponger, info om nästa box (extremt sällan då det ofta hålls hemligt), och när man kan hämta paketet på posten. Inget jobbigt alls! :)
Rebecka C

MATILDA
2013-06-17 ★ 13:49:17
(http://miimiis.blogg.se)

Glossybox verkar awesome! skulle så gärna skaffa det jag med :D bara pengarna fanns där..

lust att göra ett bloglovinbyte? :)

Svar: Det är värt pengarna! Gör som jag, önska dig i julklapp eller födelsedagspresent :)
Rebecka C

Anna
2013-06-17 ★ 16:30:42
(http://www.accessoeramera.nu)

Jag funderar starkt på det men känns som om det kommer bli liggandes en massa saker hemma som man inte använder. Hur känner du med det?

Svar: Jag använder i alla fall alla mina produkter! Först till prov, och i princip alla produkterna är användbara. Sen är det klart att det kanske kan hända någon gång att man inte tycker om doften, färgen, whatever, på något, men det har i alla fall inte hänt mig på 4 månader! :)
Rebecka C

Evvis
2013-06-18 ★ 15:24:48
(http://evvis.se)

Fin blogg :D

Svar: Tack! :)
Rebecka C


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0