Vad är Taizé och vad gör jag där?  

2013-06-29 ★ 09:56:00
Inte min bild.
 
Taizé är en liten, kristen, stad i södra Frankrike, och det är alltså där jag är den här veckan då ni får leva på tidsinställda inlägg! De har en speciell sorts gudtjänster som innehåller mycket tystnad och enkla sånger, ljuständning och överhuvudtaget mysig stämning. På området campar man tillsammans med sina vänner, och det finns ett litet "centrum" eller vad man ska säga där man sitter på kvällarna och sjunger, pratar och umgås. Det finns inga anställda i Taizé (det är grundat av en munkorden), så alla besökare delar på sysslorna där. Förbereda mat, städa toaletter, informera nya besökare, osv ...
 
Jag är där för att ... tja, det verkade kul. Kyrkan annonserade om det, det var inte särskilt dyrt och jag älskar Frankrike, så jag och Hanna bokade in oss så fort vi kunde. Hon var ärligt mer taggad än jag var, men nu är vi båda lika speedade! Det ska bli så kul!! :D
 
Har ni varit i Taizé? Eller någon annanstans i Frankrike?

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0