Glädjetårar och ångest på samma gång  

2013-07-04 ★ 10:34:00
Jag börjar gymnasiet till höst. Fml.
 
Det här är mitt sista sommarlov i grundskolan. Till höst börjar jag gymnasiet, och helt ärligt så känns det helt sjukt. Innan var jag bara extremt taggad (till och med på skolavslutningen), men nu har jag börjat få lite ångest över det hela. Läxor, uppgifter, tänk om lärarna är dåliga? Eleverna jobbiga? Jag ska dessutom gå Ekonomi-Ekonomi (marknadsföring) på Värmdö gymnasium, så mycket hårt plugg kommer det att bli, det vet jag! Har ju även fått veta att jag antagligen kommer att gå med folk från min gamla skola, vilket är typ det sista jag vill. Känns som att många andra väljer skola efter vänner, jag vill tvärtom slippa folk! Gymnasiet ska bli min nystart, liksom.
 
Fast samtidigt känns det bra. För några veckor sedan gick jag igenom i huvudet vad jag skulle sakna med skolan. Mikaela och Johanna - men vi kommer ju att ses på fritiden. Dramalektionerna och Jordi - jag får hälsa på på genrep och föreställningar, och jag ska ju dessutom börja på Calle Flygare till hösten!
Sen tog det stopp. Mer än så kommer jag inte att sakna. Så jag menar, det kan ju inte vara sådär jättefarligt att börja gymnasiet? Många säger ju att det är de tre bästa åren i deras liv, så upp till bevis! (Ni som hatar/hatade gymnasiet, shh, skräm inte upp mig mer än nödvändigt)
 
Och jag menar, skulle det bli totalt kaoz, det vill säga att jag hamnar i en mongoklass med mongolärare och verkligen inte pallar med det, kan jag alltid byta klass till Ekonomi-Juridikarna, eller i värsta fall byta skola. Men det kommer ju inte att hända, eller hur! Nej fan, nu taggar vi istället.
 
JAG BÖRJAR GYMNASIET TILL HÖST! WOOP!

Kommentarer
Angelica
2013-07-04 ★ 12:04:52
(http://lovebyagge.blogg.se)

Jag kan ju säga som precis gått ut gymnasiet, att mitt gymnasium räddade mitt liv. Jag har aldrig trivts så bra någonstans som jag gjorde på mitt gymnasium. Jag vill liksom tillbaka.Jag har inte mått bra under min tonår men mitt gymnasium och alla underbara elever fanns alltid där för mig och fick mig tillbaka till livet. Hela klassen grät på vår klassresa för att vi inte ville lämna skolan och varandra. Hittar du rätt så kommer det bli så jävla bra! känns det inte rätt har du all chans att byta. Och det kan heller inte kännas rätt i början. 2010 då jag började med den här klassen grät jag för att jag inte ville dit, och i maj 2013 grät jag för att jag inte ville lämna alla elever och skolan.
Lycka till på gymnasiet Rebecka, det kommer bli jättebra!

Svar: Åh, nu känns det faktiskt bättre! Det blir säkert bra hahah, men man ska ju noja för allt liksom ... ^^
Rebecka C


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0