Resor jag vill göra  

2013-07-03 ★ 09:16:00
Som sagt kommer jag att under de här dagarna berätta om sex stycken resor jag gjort, och idag tänkte jag istället skriva om två resor jag skulle vilja göra, till två olika platser som skiljer sig ganska mycket åt även om de inte ligger superduperlångt ifrån varandra. Två helt olika klimat, djurliv, väder ... kan ni gissa vilka de är?
 
 
Australien är i alla fall ett av dem. Det verkar så otroligt vackert och helt underbart att åka på safari i den unika outbacken. Och tänk vilka bilder man skulle kunna ta!! Magiskt land ger en magisk resa. Förhoppningsvis ska jag och min familj resa dit nästa sommar/höst och jag längtar så galet mycket.
Är det någon av er som varit där? Var det lika fantastiskt som det verkar?

Som sagt, till ett helt annat land, eller en kontinent! Sydpolen!
 
 
 Det här är dock inget ställe jag vill stanna särskilt länge på eftersom, tja, det är Antarktis och det är kallt. Vill ta  en båt från typ Chile, åka till Sydpolen, gå av, ta fota "hej jag har varit här", kanske klappa någon pingvin och sedan åka tillbaka till en solsemester. Den största anledningen till att jag vill åka till Sydpolen är faktiskt för att när jag varit där (och i Australien/Nya Zeeland) så har jag varit på alla världens sex kontinenter!
Ganska häftigt va?
Hur många kontinenter har ni varit på? (Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien, Afrika, Antarktis)
 
Inte mina bilder.

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0