Sura busschaufförer, fy!  

2013-07-11 ★ 15:57:00
 
... sura, gnälliga, otrevliga busschaufförer som gör ens dag faaar mycket sämre än vad den skulle behöva vara!! Igår till exempel, när jag satt på bussen påväg hem från polisen hade jag oturen att möta den otrevligaste busschauffören på länge.
Han sa inte hej när jag gick på utan blängde surt istället, gnällde på folk för att de hade hörlurar i när de gick på, inte hade busskortet i högsta hugg, eller sprang till bussen. Han hittade något fel på varenda passagerare!
Även om inte jag fick någon kommentar blev jag ändå surare, varför beter man sig ens så? Speciellt om man har ett serviceyrke?!
 
Visst, han kanske hade en dålig dag, kanske hans fru lämnat honom, eller så hade hans hund dött eller så hade någon tagit den sista kanelbullen i personalrummet i bussgaraget, vad vet jag. Och självklart får man vara på dåligt humör ibland! Men man borde inte ta ut det på andra, särskilt inte på kunder/passagerare/främlingar som inte gjort något fel!
Han kanske har haft sitt jobb aaaaaaslänge och helt enkelt är trött på det? Skaffa ett annat, sök i alla fall, och håll en glad och positiv fasad så länge. En av anledningarna kanske är att passagerare är otrevliga mot honom? Men hade han varit trevlig hade de också lett och varit glada! Ond cirkel.
 
Nej, fet diss till sura busschaufförer, eller servicemänniskor överhuvudtaget!!

Kommentarer

- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0