Guide: vilka lösögonfransar ska jag välja?  

2013-06-22 ★ 13:48:00
Lösgonfransar är ett sätt att få en mer dramatisk touch till sin makeup, eller för att förbättra det man skapades med. Diva för en kväll, eller diskret glamorös om dagarna? Det finns åtskilliga sorters fransar - nästan en sort för varje tillfälle! Jag har fixat en guide för att du ska kunna välja rätt i ögonfransdjungeln!
 
Generellt så finns det 2 huvudgrupper av lösögonfransar - individuella/par och sådana som alla sitter fast på en och samma remsa.
 
Bilder från eBay (de två längst ner från Beautylish)
 

Hollywood är bra för att skapa en dramatisk effekt, och de passar perfekt ihop med en vingad eyeliner! Pictorial för det finns här. Kallas även "Swept" och "Angle".
Criss cross passar dem med små eller djupsittande ögon som inte får plats med så många fransar i rad. Här ligger de i kors, och ger därför effekten av täta, men ändå relativt naturliga, fransar.
Dense - här är de istället onaturligt täta, och ger en festeffekt. Tänk Twiggy eller Kim Kardashian!
Wisps öppnar upp ett naturligt öga och ger ett romantiskt intryck. Fransarna ligger i lager, varierat tjocklek och längd. Mer elegant än till exempel dense eller spike.
Natural ögonfransar är precis vad de låter som - naturliga. De fyller ut, ger volym och ökar längden något. Superfint att ha till vardags!
Spike, slutligen, skapar en väldigt retro look. Passar bäst på 70-talsmaskerad!
 
 
För ett så naturligt resultat som möjligt, rekommenderar jag såna här fransar som antingen klistras på en och en (ett jäkla långt arbete, men det ser naturligt ut!), eller i små klungor om ca 2-6st. Det tar längre tid, men ger ett väldigt naturligt resultat - ungefär som en fransförlängning.
 
 
 
Lösögonfransar finns att köpas billigt på till exempel eBay, eller lite dyrare (/normalpris) lite överallt - på Kicks, MakeUpStore, etc. För 10kr kan man få ett par på In&Finn!
Använd inte franslimmet som följer med i paketen, utan köp ett lite dyrare - det är det absolut värt för att det ska hålla hela dagen.
 
Har ni några frågor så kommentera!

Vill ni att jag gör fler guider? Om vadå? Kommentera!

Kommentarer
Amanda
2013-06-22 ★ 14:45:40
(http://idaoamanda.blogg.se)

Bra guide!

Fatma
2013-06-22 ★ 14:56:06
(http://fatmas.se)

nice! :)

Milina
2013-06-23 ★ 00:29:29
(http://Nattstad.se/Milina)

Hollywood var fina :)

Svar: De är coola men ser rejält onaturliga på!
Rebecka C


- Alla bilder och texter är mina (om inget annat anges) och jag äger därför deras copyright (©). Fråga och få svar innan du lånar!
- Jag gör gratis bloggdesigns; maila ilesmap[at]gmail.com vid intresse!
- Jag gör inte länk-/bloglovin'-byten!
- All spam (info om tävlingar, "kolla min blogg", etc) raderas och postaren IP-blockeras.
- Jag svarar på alla kommentarer i min blogg. Lämna mailadress för att få notis!


Kommentar:

Vad heter du?


E-mailadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Stammis?
Trackback
RSS 2.0